A legjobbak között a Zeneakadémia a 2015-ös Design Management Díj versenyen is
A Zeneakadémia arculati megújulását elismerő oklevéllel tüntette ki, és példaértékűnek minősítette a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a Magyar Formatervezési Tanács.
A 2009-ben életre hívott Design Management Díj célja, hogy bemutassa, hogyan növelheti egy szervezet hatékonyságát, versenyképességét a designtudatos szemlélet, a design alkalmazása és szakszerű menedzselése. Az elismerés Dr. Bendzsel Miklós, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a Magyar Formatervezési Tanács elnöke szavaival „azokat a vállakozásokat és intézményeket illeti, amelyek a dizájnban rejlő lehetőségekre a siker zálogatként, hoszú távú céljaik megvalósíthatóságának eszközeként tekintenek, s már a jelenben elért eredményeik is igazolják törekvéseiket.”
A Design Management Díjjal idén a Hello Wood-ot, a társadalmilag felelősen gondolkodó alkotócsoportként indult szervezetet tüntették ki. A díjazott mellett négy elismerő oklevelet adott át a zsűri: a Borecet Kft., a Laposa Birtok Kft., a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Zeneakadémia emellett a Design Management Díjhoz kapcsolódó kiállításon látványos tablóval is képviseltetheti magát az Iparművészeti Múzeumban. (A Dizájn Menedzsment Díj elsimerő oklevelét a budapesti kulturális intézmények közül az elmúlt években a Petőfi Irodalmi Múzeum, a Magyar Állami Operaház, és a Ludwig Múzeum vehette át.) A hatfős bírálóbizottság értékelése szerint „a Zeneakadémia megújulásában és a nemzetközi vezető versenytársak közötti helyének megerősítésében jelentős szerepet kapott az integrált designgondolkodás. A formai megújulás és folyamatosság az épületben, a stratégiai pozícionálásban, a kommunikációban és a programfejlesztésben egyaránt megjelenik. A jelentős fejlesztési projektet követően a stratégiai megvalósítás töretlen, az innovatív tartalmat kommunikálja és befolyásolja a design mind a fizikai, mind pedig a digitális térben.”
Fotó: Mohai Balázs
Az elismerő oklevelet a 2015. szeptember 24-ei díjátadó gálán Szabó Stein Imre, a Zeneakadémia kommunikációs igazgatója, valamint a Zeneakadémia kreatív ügynöksége képviseletében Lengyel Béla, az Allison Advertising ügyvezetője vette át Szentgyörgyvölgyi László Zoltán kancellár jelenlétében Dr. Bendzsel Miklóstól. Szabó Stein Imre a díjátadót követően elmondta: „Az elismerés alapvető jelentőségét abban látom, hogy kreatív-kommunikációs szakma által odaítélt számos díjat követően ezúttal a képzőművészeti és iparművészeti szcéna prominensei ismerték el a Zeneakadémia új arculatának erejét. Külön öröm, hogy az imázsfilmünkkel idén tavasszal a Chichagói Filmfesztiválon elnyert Silver Hugo-díj, és második Red Dot Díjunk után sikerült saját hazánkban is prófétának bizonyulni.”
A díjjal Szabó Stein Imre, tőle jobbra Lengyel Béla (fotó: Mohai Balázs)
A Liszt Ferenc téri épület a nemrégiben lezárult rekonstrukcióval párhuzamosan újrapozícionálta működését is, arculata, kreatív és kiadvány-portfóliója egyaránt megújult. A kettős funkciót ellátó – rangos zeneművészeti képzést adó egyetemként és komoly tradíciókkal rendelkező koncertközpontként egyaránt működő – intézmény több mint száz éve a hazai zeneművészet fontos színtere, s a rebranding célja a zeneoktatás minőségét megtartva egy világszinten is jegyzett, a nemzetközi vérkeringésbe bekapcsolt koncertközpont létrehozása volt. A patina és a progresszió ellentétére építő komplex arculat és hordozóinak kiindulási pontját az egyik legszebb budapesti szecessziós épület jellegzetes építészeti öröksége jelentette. Az új vizuális identitás okosan átgondolt eszközrendszer segítségével jeleníti meg a Zeneakadémia törekvéseit, s az újradefiniált márka sikerét jól mutatja, hogy részben ennek köszönhetően rendkívül rövid idő alatt komoly hazai és nemzetközi elfogadottságra és beágyazottságra tett szert. A Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató irányításával bevezetett arculat 2014-ben elnyerte a rangos Red Dot díjat is Kommunikáció/Arculat kategóriában.