"Art Nouveau szatírjáték"
Gerhard Persché az Opernwelt 2014. februári számában elismerő szavakkal számolt be a Zeneakadémia Solti Termét felavató Varázsfuvola-előadásról.
"Századfordulós Varázsfuvolával avatták fel a budapesti Zeneakadémia kisebbik játszóhelyét" – írja az elismert zenekritikus az Opernwelt magazin hasábjain. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem frissen felújított szecessziós zenepalotájának építészeti megoldásaira rímelő díszlet és jelmez mellett a szerző szerint Sarastro egyszerre antik szatírra, és Gustav Klimt alakjára emlékeztető fizimiskája is erősítette a február-március fordulóján négy alkalommal újra látható produció századfordulós milliőjét. A Kisterem viszontagságos történetére, és az október 22-i névadó ünnepségre is röviden visszatekintő cikk Almási-Tóth András rendezését nagyon egyéni és meglepő fordulatokban gazdagnak minősíti, s úgy fogalmaz: "a rekonstrukció remekül sikerült: a terem valóságos ékszerdoboz, az akusztika pedig jobb lett, mint valaha."