Ezüst Penge, ami aranyat ér
A Bartók Világverseny és Fesztivál arculata a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége által 18. alkalommal megrendezett megmérettetésen Design megoldások / Arculat-és logótervezés kategóriában Ezüst Penge díjat nyert.
Részlet a nyertes arculattervből
Május 26-án adták át a magyar kommunikációs szakma elitjének döntése alapján a Zeneakadémia és az Allison Advertising Kreatív Ügynökség által közösen megalkotott Bartók Világverseny és Fesztivál arculatáért járó Ezüst Penge díjat, amely ezúttal aranyat ér, hiszen a dobogó legfelső foka üresen maradt. A 2017 szeptemberében első alkalommal megrendezésre kerülő esemény arculatát a Zeneakadémia Kommunikációs Igazgatósága 2016. december 6-án tette nyilvánossá. Az Ezüst Pengével a Bartók Világverseny és Fesztivált másodjára, a Zeneakadémia 2013 óta megújult arculatát pedig tizennyolcadik alkalommal tüntették ki.
A dizájn megalkotásakor a Zeneakadémia célja nem kevesebb volt, mint hogy a legrangosabb nemzetközi zenei versenyek élmezőnyébe pozícionálja a Bartók Világverseny és Fesztivált. „A koncepció, arculat és kommunikációs stratégia megalkotása során a névadó és a verseny viszonyát újszerűen, mélyebben, mindennél erősebben kívántuk megfogalmazni és megjeleníteni. Abból indultunk ki, hogy az arculat nem egyfajta» csomagolás«, hanem az üzenet szerves része, amely képes akár azonnal kijelölni egy frissen induló nemzetközi verseny rangját. Az a nemzetközi verseny, amely nem hír a világban, nemzetközi indíttatása ellenére hatását tekintve a határokon belül marad” – mondta el Szabó Stein Imre, a Zeneakadémia volt kommunikációs igazgatója, aki tevékeny részese volt arculat megalkotásának. A Bartók Világverseny és Fesztivál arculata szándékoltan puritán, inspirációját a bartóki életmű metaforájaként is értelmezhető, egyúttal a Bartók által előszeretettel használt kompozíciós struktúrákra is utaló híd-szerkezet koncepcióból meríti.
Az imázshoz szorosan kapcsolódik a Bartók Világverseny és Fesztivál kisfilmje, amely márciusban hozta el Reklámfilm/ Individual Commercials főkategóriában az 53. Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál Silver Hugo-díját.