Szentendrei csapat nyerte a diákoknak szervezett kulturális vetélkedőt
Megvan az első három helyezettje annak a megmérettetésnek, amelyet Pest megyei általános iskolásoknak közösen szervezett a Zeneakadémia, a Dohány utcai zsinagóga és Szentendre városa.
Az Európai Bizottság és az Európa Tanács az Európai Örökség címmel (EHL) rendelkezők együttműködésére hirdetett pályázatot, amelyen sikeresen szerepelt a projektvezető Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem két másik hazai EHL-helyszínnel, a Dohány Zsinagóga Komplexummal és Szentendre városával összefogásban Fedezd fel az örökséged! elnevezésű programtervével.
Az általános iskolák felső tagozatosainak szóló, három fordulóból álló csoportos vetélkedő lezárult: első helyezett lett az AGYmenők csapat az AGY Tanoda Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolából (Szentendre), második a Bovles a Budapesti Ward Mária Általános Iskola, Gimnázium és Zeneművészeti Szakgimnáziumból, megosztott harmadik pedig a Lauder 3 a budapesti Lauder Javne Zsidó Közösségi Iskolából és az Álmos 8B a szintén fővárosi Álmos Vezér Gimnázium, Szakgimnázium és Általános Iskolából.
A virtuális térben történő felfedezés után remélhetőleg hamarosan személyesen is fogadhatja a csapatokat a három örökségi helyszín, a program további elemeinek megvalósítására.
A vetélkedő és a későbbi látogatások témája a 19. század, a nemzetállamok kialakulásának kora, a három helyszín története és jelentősége az adott történelmi időszakban. Az első két helyezett diákcsoport kétnapos programon vehet majd részt, amelyen lehetőség nyílik felfedezni a Zeneakadémia főépületét, a Liszt Ferenc Emlékmúzeumot, a Dohány utcai Zsinagógát, valamint Szentendre városának legkiemelkedőbb pontjait, külön e célra fejlesztett telefonos alkalmazás segítségével. A gyermekek meghallgathatják a három helyszínen tartott koncerteket, amelyek műsorán a legfontosabb európai zeneszerzők darabjai szerepelnek.
Az uniós kezdeményezés célja, hogy felkeltse a fiatalok érdeklődését Európa kulturális öröksége iránt, és erősítse a közös európai térhez tartozás érzését. További cél az európai örökséggel foglalkozó közösségek népszerűsítése, elősegítve az együttműködéseket, a nemzeti és regionális sokszínűség ápolását és a kultúrák közötti párbeszédet.