
2016. november 30. 19.30-22.00
Kamarazene Nagyteremre
Bársony Péter, Frankl Péter és Komlósi Ildikó
A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Schumann
Meseképek, op. 113
Brahms
f-moll szonáta brácsára és zongorára, op. 120/1
SZÜNET
Brahms
Brácsadalok, op. 91
Brahms
Esz-dúr szonáta brácsára és zongorára, op. 120/2
-;-Bársony Péter (brácsa); Frankl Péter (zongora); Komlósi Ildikó (mezzoszoprán)
Meseképek, op. 113
Brahms
f-moll szonáta brácsára és zongorára, op. 120/1
SZÜNET
Brahms
Brácsadalok, op. 91
Brahms
Esz-dúr szonáta brácsára és zongorára, op. 120/2
-;-Bársony Péter (brácsa); Frankl Péter (zongora); Komlósi Ildikó (mezzoszoprán)
A Meseképek Schumann kései szonátája, némileg félrevezető címmel. Légies bájolgásra és negédes tündérkertre asszociálhatnánk elsőre, ám a hangvétel ennél mélyebb, olykor sötétebb, ugyanis a mű a 19. századi mesék baljós felhangjait is játékba hozza. Letisztult, gyönyörű vonalvezetésű romantikus mestermű. Szintén kései darab Brahms f-moll és Esz-dúr szonátája, melyeket egy 1891-es meiningeni látogatás ihletett. A komponista ugyanis ott szeretett bele a fátyolosan éneklő klarinét tónusába, s rögtön el is kezdett a hangszerre komponálni. Így született e két szonáta 1894-ben; egy évvel később hangszerelte át őket – a szintúgy meleg hangú – brácsára is. Brahms utolsó kamaraművei ezek, amelyek a meiningeni látogatás hatását annyiban is őrzik, hogy a két szonáta hangneme azonos az ott hallott Weber-versenyművekével. Hasonlóképp poétikus a Brácsadalok című darab, amely egy Friedrich Rückert-vers, illetve egy Lope de Vega-költemény német fordításának éteri átdolgozása zongorára, brácsára és mezzoszoprán hangra. A Liszt-díjas Bársony Péter brácsaművészt a 81 éves zongoristalegenda, Frankl Péter kíséri ezen az estén – a világ számtalan operaszínpadának közönségét elkápráztató Komlósi Ildikó énekesnővel trióvá egészülve.
Jegyár:
1 400, 2 100, 3 500, 4 900 Ft