2024. június 6. 19.30-22.00
Nagyterem
Volumenek II. bérlet
Concerto Budapest
Aude Extrémo áriaestje
Saint-Saëns: A sárga hercegnő » Nyitány
Holmès: „Je n’ai jamais fait de mal” – Yamina áriája A fekete hegy című operából
Bizet: „Sans doute l’heure est prochaine” – Dzsamilé lamentója a Dzsamilé című operából
D’Indy: Médea » Médeára várva
Massenet: „J’ai versé le poison” – Kleopátra áriája a Kleopátra című operából
Joncières: „Mon fils! Il est mon fils!” – előjáték és Márfa áriája a Dimitrij című operából
Saint-Saëns: Étienne Marcel » Keringő
Joncières: „Quels sourds mugissements en ce lieu solitaire!” – előjáték és Saga áriája a Pompei utolsó napja című operából
SZÜNET
Massenet: „Hélas! Avant que le dieu noir” – Perszephoné áriája az Arianna című operából
Dubois: „Oui c’est lui!”– előjáték és Zulema áriája az Aben-Hamet című operából
Joncières: Dimitrij » Keringő
Niedermeyer: „Déjà la nuit s’avance” – Mária áriája a Stuart Mária című operából
Saint-Saëns: „Samson recherchant ma présence” – Delila áriája a Sámson és Delila című operából
La Tombelle: Orientale, op. 22
Bizet: „Les tringles des sistres teintaient” – Cigánydal a Carmen című operából
Saint-Saëns: A sárga hercegnő » Nyitány
Holmès: „Je n’ai jamais fait de mal” – Yamina áriája A fekete hegy című operából
Bizet: „Sans doute l’heure est prochaine” – Dzsamilé lamentója a Dzsamilé című operából
D’Indy: Médea » Médeára várva
Massenet: „J’ai versé le poison” – Kleopátra áriája a Kleopátra című operából
Joncières: „Mon fils! Il est mon fils!” – előjáték és Márfa áriája a Dimitrij című operából
Saint-Saëns: Étienne Marcel » Keringő
Joncières: „Quels sourds mugissements en ce lieu solitaire!” – előjáték és Saga áriája a Pompei utolsó napja című operából
SZÜNET
Massenet: „Hélas! Avant que le dieu noir” – Perszephoné áriája az Arianna című operából
Dubois: „Oui c’est lui!”– előjáték és Zulema áriája az Aben-Hamet című operából
Joncières: Dimitrij » Keringő
Niedermeyer: „Déjà la nuit s’avance” – Mária áriája a Stuart Mária című operából
Saint-Saëns: „Samson recherchant ma présence” – Delila áriája a Sámson és Delila című operából
La Tombelle: Orientale, op. 22
Bizet: „Les tringles des sistres teintaient” – Cigánydal a Carmen című operából
Aude Extrémo (mezzoszoprán)
Concerto Budapest
Vezényel: Vashegyi György
A francia operakultúra világában különleges és előkelő hely illeti meg a mezzoszopránokat, gondoljunk csak Bizet Carmenjére vagy épp Camille Saint-Saëns operai főművének társ-címszereplőjére, Delilára! Így hát jelentékeny szólamok és népszerű slágerszámok sora jut itt e hangfaj képviselőinek, akik közül ezen a romantikus áriaesten napjaink egyik legizgalmasabb énekesnőjét, a francia repertoárban jeleskedő, de éppígy olasz és német szerepekben is világszerte lelkesen ünnepelt Aude Extrémót köszönthetjük majd a Zeneakadémia Nagytermének pódiumán. A Mark Minkowski által előszeretettel foglalkoztatott mezzoszoprán, aki néhány éve, 2018-ban a salzburgi fesztiválon Offenbach Périchole című operettjének címszerepében keltett nemzetközi feltűnést, ezúttal Vashegyi György vezényletével énekel majd. Ez a művészi együttműködés sem előzmények nélkül való, hiszen 2021-ben Aude Extrémo volt az egyik főszereplője annak a produkciónak, amely előhívta számunkra a feledés homályából a francia romantikus operaszerző, Félicien David Herculanum című nagyszabású dalművét.
Rendező:
Concerto Budapest
Jegyár:
3 100, 3 900, 4 800 , 5 900 , 7 500 Ft